Ai nevoie de ajutor?
0720 011 959 6>
Onoreaza-i pe cei dragi
Ai nevoie de ajutor?
Onoreaza-i pe cei dragi
Documente necesare declararii decesului:
• Certificat medical constatator al decesului intocmit si semnat de medicul care a facut constatarea.
• Actele persoanei decedate.
• Actul de identitate al decedatului.
• Certificat de nastere si de casatorie, dupa caz.
• Pasaport.
• Livret militar sau, dupa caz, adeverinta de recrutare, pentru persoanele supuse obligatiilor militare pana la 60 ani.
• Actul de identitate al declarantului.
• Actul de intretinere a decedatului, dupa caz.
In cazuri speciale:
• Dovada, eliberată de poliţie sau procuratură cînd decesul a convenit în urma sinucideri, unui accident sau altor acţiuni violente sau dacă înregistrarea decesului se face în mai mult de 3 zile de la data producerii acestuia.
• In mod obligatoriu in aceste cazuri pe constatatorul de deces se impune viza Procuraturii.
• Procesul verbal întocmit de medic – în cazul cadavrului gasit.
Note: Comunicarea administraţiei penitenciarului în cazul cînd persoana a decedat în instituţile penitenciare.
Termenul legal pentru declararea decesului in Romania este de 3 zile de la deces. Actele se depun la Biroul Decese din cadrul Serviciului de Stare Civila.
Formulare completate de solicitant:
• Declaratie cu mostenitorii legali si testamentari în cazul ca decedatul a avut domiciliul pe raza Municipiului Brasov.
• Declaratie cu motivele neprezentarii actului de identitate sau livretului militar ale decedatului.
• Cerere de înregistrare a decesului în cazul nerespectarii termenul legal.
Nota: toate documentele se depun in original si copie.
Certificatul de deces (se obtine in baza actelor mentionate, de la starea civila sau primaria localitatii in raza careia a survenit decesul).
Birou inregistrari decese – Primaria Brasov
Bulevardul Eroilor nr. 8
Tel: 0268 416 550 int. 168
Program:
Luni – Joi: 08:30 – 16:30
Vineri: 08:30 – 14:00
Sambata: 09:00 – 13:00
Stare civilă – Primăria Municipiului Braşov
BIROUL 27 – ÎNREGISTRĂRI DECESE
(Intrarea din strada N.Iorga)
Acte necesare pentru intocmirea dosarului de ajutor de inmormantare:
• Cerere tip pentru ajutorul de inmormantare.
• Certificat de deces (original si copie).
• Cuponul de pensie al persoanei decedate.
• Actul de identitate al solicitantului, certificat de nastere si/sau casatorie (original si copie).
• Documente din care sa rezulte ca solicitantul a suportat cheltuielile de inmormantare (factura si chitanta).
Acte necesare plata pensiei neincasate a pensionarului decedat:
• Cerere tip.
• Certificatul de deces (original si copie).
• Actul de identitate al solicitantului (original si copie).
• Acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original si copie).
• Certificat de mostenitor (original si copie).
• Copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.
Nota:Ca dosarul cu acte sa fie acceptat pentru plata pensiei este necesar sa adaugati si certificatul de mostenitor, daca persoana care face solicitarea nu este descendent sau ascendent de drept: parinti, copii, sot, sotie (cfr. Codul Civil, Cap. 1 Art. 653). Pentru mai multe detalii despre aceasta situatie va recomandam sa discutati si cu un notar.
Acte necesare inhumarii / incinerarii:
• Copie dupa certificat constator al decesului.
• Certificatul de imbalsamare.
• Autorizatie de la DSP (dupa caz).
• Certificatul de deces.
• Adeverinta de inhumare.